mézesmadzag

 2013.06.06. 20:34

Olyan ez, mint egy bolond tánc; hármat előre, kettőt hátra. Volt egy másfél hetem, amikor sokkal jobban voltam, mint az elmúlt 12 hónap alatt bármikor, és persze megint azt hittem, hogy na végre, elértem az emberi élethez szükséges szintet, és jajdejó. Eltűnt a "lufi" a hasamból, eltűntek az izomgyenge-belső remegős rosszullétek, lett energiám, ki tudtam mozdulni itthonról. Aztán se szó se beszéd, visszafordult az állapotom, egyenest visszatért oda, ahol másfél héttel ezelőtt volt. Mintha mézesmadzagként elhúzta volna előttem a jól-lét élményét.

A diabetológusok szentül meg vannak győződve róla, hogy ezek a tünetek majd akkor múlnak el, amikor rendeződik a cukorszintem. Nade. Egyrészt úgy tűnik, hogy amit én kikaptam magamnak diabéteszből, az olyan labilisra sikerült, mint a fene, azaz már egy éve próbáljuk közös erőfeszítéssel beállítani, csak ezt a vércukorszintem vagy nem tudja, vagy ez nem kifejezetten érdekli, mert az istennek sem akar beállni. Olyan irdatlan libikókázást vág le, hogy ihajj. Tehát úgy fest arra ugyan várhatunk, hogy ez mikor fog beállni, és ha arra várunk a tüneteim elmúlása végett, akkor akár meg is áshatnám a saját sírom, mert így nem húzom sokáig. Bár azt mondják az ember sok mindent kibír. Másrészt meg akkor hogy lehet, hogy másfél hétig végre jól voltam, a cukorszintem viszont a szokásos produkcióit adta elő, semmit sem egyenesedett ki a fel-le ugráló görbéje. Mert ugye az egészségügyi okfejtést követve ennek is rendeződnie kellett volna. Vagy én látok valamit rosszul? Ami tény, hogy kórházi berkekben rajtam kívül senkit sem érdekel hogyan vegetálom végig a napjaimat, az a lényeg, hogy a vércukor naplóm rendesen legyen kitöltve, meg persze az lenne még jó, ha szép értékek is lennének benne. Én meg ezen elmúlt tapasztalataimból kiindulva már ott tartok, hogy tök nem érdekel milyenek a cukor értékek. Nyilván továbbra is gramm-számolós diétázom, nézek időt, plusz inzulint is, mint eddig, de elveszítettem a lelkesedésemet, amikor látom, hogy mindaz a befektetett energia, aminek elméletileg eredményre kellett volna vezetnie, nem vezet sehová.

A bejegyzés trackback címe:

https://diabetti.blog.hu/api/trackback/id/tr385348645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Desdenova 2013.06.07. 15:02:08

Egy percig sem szabad csüggedni! A diabétesz már csak ilyen... rengeteg dolog befolyásolja a vércukorszintet, és ki kell hozzá tapasztalni a praktikákat (pl: vércukor csökkentéshez nem hinnéd mennyire alkalmas a jó meleg fürdő) Én szerencsére nem vagyok cukros, viszont a párom az 16 éve (14 éves korától). Így tettem szert némi érdekeltségre (jelenleg diplomamunkát írok a diabétesz miatti életmódváltásról). Viszont abban osztom a véleményt, hogy a dokik nem fordítanak különösebb figyelmet a cukrosokra...

Desdenova 2013.06.07. 15:08:20

Amúgy ezt a vércukorszint ugrabugrálást a "mézesheteknek" tudnám be, vagyis amikor még a hasnyálmirigy sejtjei nem merültek még ki teljesen, néha-néha termelődik plusz inzulin és ez zavar be az adagolásba (kb egy évig tart ez a folyamat)

diabetti 2013.06.07. 20:24:34

@Desdenova: Igazából nem a vércukorszint ugrabugrálás csüggeszt, hanem az, hogy olyan normál hétköznapi életet lehetetlenné tevő tüneteket produkálok, amik egyébként állítólag nem jellemzőek cukorbetegekre.
Onnan, ahol most vagyok úgy tűnik, hogy ha "csak" a cukorszint beállításával kellene foglalkoznom, könnyű dolgom lenne. Nem azért mert könnyű beállítani, hanem, mert maga a cukor ingadozását, ha nem extrém hypo, vagy hiper, akkor nem érzem. És első lépésben nekem már ez is óriási segítség lenne, hogy nem lennék egyfolytában rosszul.
süti beállítások módosítása